Τι κάνει ο Μαθητής που θέλει να μειώσει το άγχος του
A)Να μιλήσει με τον εαυτό του και:
- να σκεφτεί πώς τα έχει πάει μέχρι στιγμής στα τεστ και στη βαθμολογία του,
- να υποθέσει ότι θα εξακολουθήσει να τα πηγαίνει τόσο καλά όσο και μέχρι τώρα
- να σκεφτεί πως οι εξετάσεις μετράνε το κατά πόσο μελέτησε και αφομοίωσε κάποιος την εξεταστέα ύλη, αλλά, σε καμία περίπτωση δε μετράνε την αξία του ατόμου,
- να σκεφτεί πως ο φόβος μήπως κανείς δεν τα πάει καλά στις εξετάσεις σχετίζεται με το άγνωστο περιεχόμενο τους.
[σ.σ: Είναι σημαντικό για τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι οι εξετάσεις απευθύνονται σε μαθητές (όχι σε κατόχους διπλωματικών και διδακτορικών) που έχουν μάθει να σκέφτονται καλά αλλά χωρίς υπερβολές]. - να αναζητά το Φυσιολογικό Άγχος που βοηθάει να είναι σε εγρήγορση.
- να αποφεύγει τις καταστροφικές σκέψεις την ώρα του διαβάσματος ΄΄ να δεις που δεν θα τα πάω καλά και δεν θα γράψω τίποτα και δεν θα περάσω και θα πουλάω κουλούρια έξω από το πανεπιστήμιο...΄΄ γιατί απελευθερώνει μέρος του εγκεφάλου του για να συγκεντρωθεί πραγματικά στο διάβασμα.
B)Να διαχειριστεί το χρόνο του όσο γίνεται καλύτερα
i)Περιγραφή διαχείρισης χρόνου
- Καταγραφή υποχρεώσεων εβδομάδας / μήνα
- Ιεράρχηση υποχρεώσεων (πίνακας προτεραιοτήτων)
- Σχεδιασμός εβδομαδιαίου προγράμματος
- Εντοπισμός ενεργειών που σου αποσπούν χρόνο
- Τρόποι εξοικονόμησης χρόνου διαβάσματος
- Παράλληλα προγράμματα (σχολείο – φροντιστήριο)
ii) Αποτελέσματα διαχείρισης χρόνου
- Μαθαίνει να καταγράφει τις υποχρεώσει του και να κατανέμει τις εργασίες του
- Ιεραρχεί τις υποχρεώσεις του σε πίνακα προτεραιοτήτων (σημαντικές / μη σημαντικές – επείγουσες / μη επείγουσες)
- Εξοικειώνεται με τη δημιουργία προγράμματος
- Κατανοεί τί του «κλέβει» χρόνο και δεν τον ξεκουράζει
Ο χρόνος είναι πολύτιμος!
Μπορώ να κάνω πολλά, αρκεί να έχω πρόγραμμα και μέτρο.